Важке машинобудування: сучасний стан та тенденції

25 вересня на кафедру конструювання верстатів, інструментів та машин завітали наші давні друзі й колеги з Донбаської державної машинобудівної академії (ДДМА), м. Краматорськ:

КОВАЛЬОВ Віктор Дмитрович, д.т.н., професор, лауреат Державної премії України в галузі науки і техніки, ректор ДДМА, ШАПОВАЛОВ Максим Валерійович, к.т.н., доцент кафедри комп’ютеризованих мехатронних системи, інструментів та технологій ДДМА, ВАСИЛЬЧЕНКО Яна Василівна д.т.н., професорка, завідувачка кафедри комп’ютеризованих мехатронних системи, інструментів та технологій ДДМА;

У м. Краматорськ розташовані найбільший у Європі Новокраматорський завод важкого машинобудування і Краматорський завод важкого верстатобудування, який у мирний час працювали й виготовляли спеціалізоване важке обладнання для гірничодобувної та металургійної промисловості та атомної енергетики

У м. Краматорськ розташовані найбільші у Європі Новокраматорський машинобудівний завод і Краматорський завод важкого верстатобудування, які у мирний час працювали й виготовляли спеціалізоване важке обладнання для гірничодобувної та металургійної промисловості та атомної енергетики.

Панорама НКМЗ
Краматорський завод важкого верстатобудування

Для наших здобувачів освітнії рівнів магістра та бакалавра спеціальності 133 «Галузеве машинобудування» проф. Яна ВАСИЛЬЧЕНКО прочитала лекцію на тему «Важке машинобудування: сучасний стан та тенденції». У цьому специфічному і вкрай важливому машинобудуванні, важливу роль відіграє розвиток сучасних технологій, автоматизації та цифрових рішень. Саме вони дозволяють підвищити ефективність виробництва і конкурентоспроможність. Важке машинобудування – це унікальна галузь промисловості, яка характеризується виробництвом великогабаритних виробів у невеликих кількостях. Ця специфіка впливає на весь процес виробництва та його організацію.

Лекторка розповіла про організацію виробництва, тривалість виробничого циклу, особливості важкого машинобудування. Адже виготовлення таких виробів може тривати сотні годин, а складання декілька місяців, не кажучи про тестування. Всі ці процеси потребують чіткого виробничого планування, місяців підготовки і високої кваліфікації працівників. Оскільки вироблені деталі, вали турбін чи інших силових установок важать по декілька десятків тон, то для транспортування і складання використовують спецзасоби.

Яна Василівна звернула увагу на особливості виробництва деталей важкого машинобудування, позаяк багато деталей виготовляють в одиничних екземплярах або дрібносерійно, що вимагає індивідуального і креативного підходу, розроблення спеціального і спеціалізованого обробного переносного обладнання.

Ще багато цікавого і захопливого було розказано, що залишаємо поза кадром так як все не опишеш.

Загалом зустріч була неймовірно цікавою і захоплюючою, як для здобувачів так і для колективу кафедри та пройшла в теплій та затишній атмосфері.

Як бачимо, Україна робить унікальні, цікаві, водночас прості і неймовірно складні неповторні речі, про існування яких, більшість людей не здогадується, але вони нам забезпечують звичні радощі життя: водопостачання, світло, тепло… Тому хочеться закінчити цей допис цитатою Ліни Костенко:

А ви думали, що Україна так просто. Україна – це супер. Україна – це ексклюзив. По ній пройшли всі катки історії. На ній відпрацьовані всі види випробувань. Вона загартована найвищим гартом. В умовах сучасного світу їй немає ціни

Дякуємо нашим колегам за цікаву зустріч та приділений нам час.

Please follow and like us: